Dagens ridpass

Baileys: Red Baileys idag och det blev en snabb fixning innan ridpasset. Upp på hästen och rida in i paddocken. Man kan ju inte säga att han var liten. Kom fan inte runt hästen över huvud taget. Hoppade lite och dressyr. Första gången jag red honom men han var väldigt bra på att hoppa. Kom på ett 90 hinder som gick lätt över! Skulle höja till 1 meter men eftersom jag är osäker när jag hoppar kände han det och vägrade så då hoppade jag 80 cm och sen slutade jag där. Skrittade sedan ut!

Hoffman: Hoppade honom i paddocken men det blev väldigt mycket flängridning för det fanns inga ordentliga vägar. Bara omhoppnings svängar typ...Men han vägrade inte och hoppade fint. Blev 50-65 cm hinder. Han var också väldigt pigg och jag orkade inte rida ordentligt så jag red häst idag. INTE bra ;)

Bilder kommer när Annelie skickat :)

Kommentarer
Jenny

Hej , fin blogg ! Kolla min ? =)



Blogg: http://jennyljungkvist.blogg.se/
2011-07-16 @ 12:01:08
Emma

Hej! Kan du vara en ängel och berätta lite hur Lavendel samt Brahe är i ridningen? i dressyren, hoppningen samt ute. Jag ska ju på läger dit nu på tisdag och vill veta lite mer om dom två, men känner ingen annan än du och joanna som rider där. ^^ :)



Blogg: http://shiver.devote.se
2011-07-16 @ 14:02:38




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback