Dagens ridpass

Red till ängen idag med mamma som gick bredvid. Vi hade tur med vädret för det sprack upp precis innan vi kom till  stallet. Hoffman var väldigt lugn och sansad när vi skrittade men nä vi kom till ängen blev han jätte pigg. Så jäkla kul. Fick typ världens skratt attacker när han inte gick att stoppa. Han ville bara till mami ;) Men tog det med en klackspark och fortsatte. Blev bara 10 minuter på ängen ungefär. I slutet gick det faktiskt bra att stanna. Trav-skritt-trav-skritt-halt-trav osv. Skrittade sedan tillbaka och jobbade honom lite i paddocken vilket inte gick bra. Det gick som drömmen innan men självklart var jag dum att gå in i paddocken! Hoppade några hinder, han var överdrivet pigg, tog bettet och bara sprang. Så jag satte tillbaka honom och övade galopp, varv efter varv. Han har väldigt svårt att fatta galopp men jag ger han inte rätt signaler. Var ganska stressad av att klockan var ganska mycket, hade tårar i ögonen och kunde inte hålla tålamodet. Men tillslut kunde han galoppea i rätt galopp utan korsgalopp i båda varven och då slutade jag. Korkade jag som skulle gå in i paddocken..


Snyggigen <3

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback