Hoppning

Gick verkligen super idag med Hoffman. Vi hade gott om tid och tog det lugnt i stallet. Skrittade fram i 10 minuter cirka först och satte sedan igång med att göra halter och övergångar från skritt och trav. Skrittade över några bommar för att sedan ha dom som travbommar. Det var hoppning idag på schemat men istället för att hoppa högt fokuserade jag på alla saker innan själva hindret kom. Bra väg, bra sits, bra tempo och en bra känsla. Fick in riktigt härliga språng och Hoffman vinglade inte eller vägrade någon gång som han brukar göra. Jag kände att jag ville göra rätt först innan jag går på höjder. Blev väl 40-50 centimeter som högt. Nästa gång kanske det blir högre men eftersom jag är lite höjdrädd vill jag vänta tills det känns rätt. Vi har god tid på oss. Jag hoppade inte så många språng och slutade när det gick bra. Travade sedan av honom i en låg avslappnad form. Bullen skrittade sedan ut medan jag och Hoffis stannade kvar. Han blev lite stressad men han höll sig inne i paddocken ;) 

Spolade sedan av honom för han var ganska svettig. Sötisen.
Film från idag:



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback