Maden rundan

Red maden rundan idag och det var verkligen super varmt. Hoffman blev svettig efter en galopp! Vi skrittade mest i början innan vi kom till ängen som var vårat mål. Någon trav där det fanns en bra möjlighet. När vi kom fram till ängen så travade jag runt och Hoffman fick se upp ordentligt vart han gick. Skulle sedan bli fotad och så kunde han såklart inte så stilla. Plus att han gapar jätte mycket om jag tar lite i tyglarna och han vill bestämma själv... Galopperade och blev filmad och han bockade inte, wiee, haha :D Sen skulle jag fota Joanna och då gick det som det gick. Han ville röra på sig och jag ville stå stilla. Så på 2 händer skulle jag hålla en häst från att inte galoppera iväg, filma och ha ett spö i handen. Sen galopperade vi lite på den stora ängen och härligt var det! Blev några skritt pauser. Blev faktiskt inte mycket galopp då det var fruktansvärt varmt idag. Den sista galoppen kändes inte jätte bra. Utan remontet drar han iväg ganska mycket och jag får mindre kontroll. Han vill gärna gå åt det hållet han vill så jag fick vara bestämd med 3 rapp på höger hals så att han skulle svänga mer åt vänster. Annars helt okej. Skrittade sedan hem på långa tyglar. Bebis!
Tog sedan en riktigt ordentlig dusch, svampade av han ordentligt och hade lite mys med honom. Smörjde på solhelosan, kliade han, satte på flugspray och Aloevera spray. Mysigt värre.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback