Uteritt

Red ut idag med Pernilla och Joanna. Red barbacka med en ryggsäck med handduk och kläder på ryggen. Skulle till lensjön förstås! Red iväg runt 8 tiden ungefär och nu är jag hemma och klockan är 11 :) Vi såg en älg när vi var ute idag! En väldigt cool känsla. Har aldrig sett en älg på hästryggen förut. Spännande tyckte Hoffman som blev lite små spänd och kollade med spetsade öron ditåt. Sen skrittade vi vidare och älgen sprang in i skogen. Såklart kunde vi inte rida felfritt så Hoffman var tvungen att göra en bockning precis i en galoppfattning men jag ramlade inte av :D Väl vid sjön var Hoffis lika knäpp som vanligt. Fast Baileys var nog knäppast. Bajsade 11 gånger i vattnet på grund av nervositet.. Det var skönt att kunna rida med badkläder istället för ridkläder. Hoffman doppade ansiktet, tog bettet och sprang iväg och plaskade. Precis som vanligt. Simmade ovanligt mycket idag och jag tror han tyckte det var lite kul i alla fall. Han blev jätte blöt och jag likaså. Efteråt fick han beta medan vi klädde på oss. Sen red vi hemåt, borstade av och tog ut dom i hagen. En härlig syn att se dom trivas så bra och sedan se 2 åringar springa bredvid och bocka av glädje. FRIHET!



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback