Dag 1 - Presentera dig och din häst

Tänkte börja med min hästlista redan idag då. Min häst är då min sommarhäst, Hoffman. Kommer ju inte kunna presentera så där jätte mycket eftersom jag hämtade honom i söndags. 

När jag fick reda på att jag fick Hoffman blev jag jätte ledsen då jag ville ha en ponny. Men gud vad jag är glad att jag inte ville byta ändå. Hoffman är en liten häst på 152 cm och nätt. Dom få cm som skiljer åt mellan ponny märks inte. 

När vi hämtade Hoffman för snart en vecka sedan dog jag typ när jag såg honom. Så himla söt. Jag kunde inte bli mer lyckligt lottad. Vi fick reda på att han aldrig hade åkt transport själv. Det tog en liten stund att få in honom men till slut gick han upp snällt. När vi väl åkte sparkade han lite och hade sig. Hörde även honom gnägga en gång och fick så jäkla dåligt samvete. I bilen var det knäpptyst och mamma var spänd som en fjäder. Vi stannade för att titta till honom en gång och då mådde han prima! 


Nu är Hoffman hemma på Stålebo och trivs alldeles med sin bästa kompis Bullen. Snart ska dom flytta ihop med andra vallacker på stor bete. Härligt värre. Hoffman och jag tycker jag passar alldeles utmärkt ihop. Han är en sådan häst som alla ska få ha någon gång i livet. Pigg men samtidigt känslig. Jag trodde aldrig jag skulle våga rida ut barbacka och rejsa den första veckan. Men oj så fel jag hade. Jag pysslar om han så mycket jag hinner och jag älskar min lilla prins ♥
Hoffman kommer jag ha i 3 månader och jag ska njuta av varje sekund, åka upp så ofta jag hinner och kan. Världens bästa häst. Bättre kunde jag inte få...



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback