Dagens ridpass

Ni tycker säkert det är jätte degt med "Dagens ridpass". Men jag kommer ha bloggen som en liten dagbok att läsa sedan!

Red en väldigt lång ritt med Johanna i skogen. Red till lensjön i ett bostadsområde och vissa var trevliga medan andra kollade lite snett på oss. Helvete vad många blinningar det är! Jag och Johanna skrek varannan sekund för att dom satt lite överallt. Hoffman var lite tjurig i munnen, hade ingen nosgrimma så han suger mer i bettet då. Red ner till sjön i alla fall med en fin strand. Först vägrade spånet att gå i så jag fick hoppa av och leda i honom och så hoppade jag upp och gud så skoj det var tyckte Hoffis. Skruttade runt och slafsade och drack och Gud vet vad.
Ska bli kul att bada på riktigt och simma med honom. Han ville längre och längre ut! :D Sötnosen.

Sen stod han lös medan jag satte på mig skorna och han var så duktig så. Red sedan vid vägen och vare sig bussar eller lastbilar störde spånet. Sötnos! Badade sedan honom med slangen medan han stog och njöt. Provade att stoppa in slangen i munnen, haha. Och vad gott han tyckte det var! Drack som bara den. Älskade häst ♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback