Privat ryttare vs Lektions ryttare

Jag har känslan att privat ryttare är sämre än lektions ryttare. Det gäller absolut inte alla men en hel del. Själv tycker jag att jag ser många privat ryttare som har fel sitt ben, dålig sits, sågar ner hästen i form och bara styr mot ett hinder utan kontroll. Vad jag har lärt mig på ridskolan för Tove är mycket, och då menar jag mycket. Jag ser en hel del privat ryttare som rider axel brett med händerna när dom helst ska hållas tätt,tätt. Jag menar absolut inte att alla lektions ryttare är duktigare än privat ryttare men själv tycker jag att jag är duktigare än många andra som har egen häst. Det är min åsikt och jag stör mig så mycket att jag är bättre än vissa och inte får bevisa det...



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback