Snyggt grimskaft..nödvändigt?

Jag har två stycken grimskaft som jag har köpt på Hööks för 25:- och dom fungerar alldeles utmärkt. Grimskaftens funktion enligt mig är ett koppel och en sak man kan binda upp hästen med. För mig kan det se ganska rötet ut men såklart vill jag ha stilrent eller någon gullig färg. Även fall ingen bryr sig tycker jag att det är kul med någorlunda fint grimskaft. Men helt ärligt...ett grimskaft för 400 kronor? Det bara skriker "Hej kom och hjälp mig". Det skulle aldrig falla i mig. 

Alla tycker förstås olika. Men mycket hellre att jag lägger pengar på ett schabrak än ett grimskaft. Nu snackar jag om Dy'on grimsaftet som säljs på Cheval. Visst, grimskaftet är snyggt. Det kan man inte säga något annat. Men jag hade aldrig tänkt på det om någon inackordering hade ett Dy'on grimskaft. Ett BIG no för mig. Jag behöver inget sådant ;)



Kommentarer
ponnysanning sent me here :p

älskar din blogg! :D

ville bara säga det ;)



Blogg: http://ffryttarna.blogg.se/
2011-10-08 @ 01:49:49




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback