Hur min höst blir med hästar

Mycket har varit oklart nu till hösten när jag lämnade tillbaka Hoffman. Ville jag fortstätta rida? JA! Inget snack om saken. Som ni har sett på min blogg har jag fått möjligheten att den fina d-ponnyn Sammy och det kommer jag fortsätta med då och då. Hjälpa Emelie och Amanda och ha kul och rida. 
 
Som ni vet har jag också provridit ett sto som står här i Ryggebol, alltså 2 minuter från mig. Hon är född 2007 och storhäst. Provred henne förra veckan och det gick galant. Ägarna och jag+mamma klickade bra och efter lite snack bestämde vi oss för att jag ska ha den här hästen 1 gång i veckan ungefär. Få åka ut på någon CR, hopp/dressyr träna och rida ut. Alltså lära känna henne. Sen till mig vintern, lite senare, kommer jag rida henne oftare och mer seriöst. Detta ser jag fram emot och jag tror jag och den här hästen kommer lära oss mycket på varandra! 
 
Sedan kommer jag gå ridprofil på gymnasiet. Vet inte riktigt än hur dom lägger upp det men det är 1 hopp och 1 dressyrträning varje vecka för två riktigt duktiga tränare så det kommer bli jätte kul. Planen är väl att jag ska ha med min blivande medryttarhäst här då ungefär en gång i veckan. 
 
Därför kommer jag alltså inte bli hästlös som jag trodde. VÄLDIGT glad att jag har fått så många kontakter inom ridningen. Mycket enklare att hitta hästar som man kan rida, träna och tävla. Så min höst kommer nog inte bli så dålig. Ridprofil, Sammy och stoet! Vägrade att gå tillbaka till ridskola. Been there done that..
 
 
 

Kommentarer
Matilda

Hej Sofia!
Jag skulle ju fota lite på Hoffman åt dig, men fick inte så jättebra bilder eftersom han stog i spilta, och han finns kanske på någon "utsläpps" bild, så vill du ha alla bilder även om de inte är så fina? :) man ser en liten skymt av honom på utsläppsfilmen jag la upp :)



Blogg: http://ztylee.blogg.se
2012-08-12 @ 13:04:00




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback