Mål med Jackpot

Nu när ett nytt år tar sin början kommer jag sätta upp några små och några stora mål för Jackpot. Jag har ridit han såpass många gånger att jag börjar lära mig han. Idag hoppade jag tillsammans med Lisa och jag hopade 80 cm som högst. Han var super pigg på hindrerna och tyckte allt var super kul. Jag har verkligen hittat en underbar medryttarhäst som jag hoppas att jag kommer kunna ha länge!
 
"Små" mål för Jackpot och mig kommer vara att få till hans galopp. Han måste få bättre taktkänsla och få bort hans tendens att släpa med backbenen och ha pass i sin gång. Detta ska bort. Galoppfattningarna har redan blivit mycket bättre så nu ska vi bara få koll på galoppen. Öva,öva och öva.
 
Ett annat litet mål är att han ska ha respekt för mig på marken. Han är gärna som en hund och buffar lite för mycket och detta är jätte gulligt men det kan bli farligt om det fortsätter i större mängder så att någon far illa för att han kan knuffa lite. Detta ska jag öva på! Även vår relation till varandra såklart från marken också ♥
 
Lite större mål är väl att prestera bra på träningar. Att få ha min första träning tillsammans med en tränare jag tycker om. T.ex. Pernilla Pettersson eller Pia Kihlander. Otroligt duktiga dressyrtränare. Även kanske Sandra Björneland i hoppningen! Och vårat största mål är väl att få hoppa lite tävlingar 2013 och även få ta med honom på AW Sporthorses i Skåne. Men det får vi se hur det blir. 
 
Detta var några mål som jag kommer titta tillbaka till, se om jag har lyckats eller inte! Kommer bli SÅ kul detta året med Jackpot!!
 

Kommentarer
Anonym

Man saknar att se Hoffman här.
Ska du låna han inge?



2013-01-01 @ 11:19:06




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback