Duktiga Hoffman

Gud vad kul det var att träna i hagen. Tog det väldigt lugnt och hade inga krav. Han tappar så lätt intresset så måste verkligen hålla uppe det hela tiden med massvis av belöning i form av morötter och klappar. Det gick bättre än vad jag trodde. Han följer mig när jag "plockar" upp honom och sedan backar men annars blir det bara träning. Han kan puss helt och hållet nu och nästa trix är att han ska gå ner med huvudet mellan benen och lyfta på hoven. Det fattade han direkt! Detta ska jag göra 1 gång i veckan. Istället för att han bara ska vila kan vi nu leka och ha roligt på marken. Kommer nog ha måndagen som frihetsdressyr dag just för att jag slutar 20 över 3 och det är ganska sent.
Bilden är lånad av jojiiz.blogg.se

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback