Sjöodjuret

Visste ni att varenda gång jag är ute och rider i skogen med Hoffman ska han alltid dricka. Om det är ett dike, en sjö eller en pytteliten vattenpöl spelar ingen roll. Han älskar vatten! Han dricker alltid upp allt sitt vatten i boxen, måste ha koll varenda dag så att han inte slutar dricka eftersom det är ett tecken på kolik.

Idag till exempel red jag förbi en gigantisk vatten pöl (liknade mer en liten sjö) och han bara tvärvände och galopperade till den. Jag kan ju inget annat än att skratta. I sådana stora vattenpölar brukar han också krafsa och försöka simma. Ska försöka få det på film.

Gillar era hästar vatten?


Kommentarer
Anonym

Min ponny hatar vatten, dricker heller inte alls mycket tyvärr :(



2012-01-03 @ 11:23:54
sofie&johanna

Fin blogg!



Blogg: http://teambarba.blogg.se/
2012-01-03 @ 12:25:37
kajsa

Aw, så sött :D



Lancer hatar att gå i vattenpölar, men så fort han ser en sjö så är det helt plötsligt full galopp ner i vattnet och plaska runt;)



Blogg: http://kkajsajohansson.blogg.se/
2012-01-04 @ 01:19:09




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback