Tävlingsryttare:

Hej mitt namn är tävlingsryttare. Jag har två egna hästar och min syster har en. Min mamma är tävlingsinriktad och står alltid lutad mot alla staket på tävlingar och håller tummarna. När jag rider fel blir hon irriterad, när jag vinner blir hon glad. Jag får allting av mina föräldrar. Kingsland prylar, Glen Gordon schabrak, Mountain Horse stövlar osv. Det jag och min syster pekar på har vi dagen efter på oss eller våra hästar.

Mina hästar står i rasthagar. Detta för att jag vill nå dom högsta höjderna och att dom ska hålla så långt som möjligt. 8 till 3 är en rutin att hästarna står ute. Mina föräldrar hjälper mig oftast med mina hästar, mockar och fixar vatten t.ex. Dom betalar mina träningar och tävlingar så att jag ska komma långt. Varenda helg tävlar jag och 1 gång i veckan tränar jag. Jag tar alltid varannan häst så att ingen ska skada sig.

Att hästen vägrar är BARA hästens fel. Spö direkt eller ryta. Skrik över hindrerna så att jag ska VINNA. Det är det som är huvudsaken. Vinna,vinna,vinna.

Mina hästar kommer ut i skogen högst 1 gång i veckan. Då är det bara skritt på asfalt. Detta är för att jag anser att hästarna skadas ute. Tänk om dom skulle galoppera ute, usch! Mår illa bara jag tänker på det.
Men hej, jag heter inte tävlingsryttare. Jag heter Sofia som tur var :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback