Första gången jag red

Första gången jag red. 30 april 2007. Det var där allting började. Wiebo ridskola. Min första privatlektion innan vi bestämde att jag skulle börja nybörjargrupp. Hästen Fatima som jag red, var en liten c-ponny. Den här lektionen som ni ser på bilderna, red vi i paddocken. Jag hade min bästa kläder jag kunde ha. Ett par mjukisbyxor och ett par stövlar. Här var jag 10 år. Jag kom verkligen ihåg hur mycket jag ville lära mig. Jag tyckte det var så fruktansvärt svårt på den här lektionen att veta vad höger och vänster varv var. Det var också svårt att hålla tyglarna men jag VILLE lära mig. I en bok jag har hade det stått att det läskigaste jag har varit med om var när Fatima började trava några steg på privatlektionen.
 
 
Jag bokstavligen klättrade upp i grupperna. Det gick så fruktansvärt snabbt, lättlärd som jag var! Gick från nybörjargrupp 1, till 3, till fortsättnings grupp 1, till fortsättningsgrupp 2, till fortsättnings grupp vuxna och till sist till avancerade. Red även på Toleryd 2010-2011. Var först i grupp 2 och sedan flyttades jag direkt till grupp 3 och red med folk som hade ridit i 8-11 år medan jag bara hade ridit 3 år. DET är häftigt. Och nu sitter jag här. 5 år senare med en häst som heter Hoffman.
 

Kommentarer
Haldis johanna

Hej vill du få presentkort till olika klädbutiker helt gratis och gillar att medverka i olika tävlingar o vinna jätte fina priser? Bli då medlem på denna super bra sida: http://www.gratisklader.se/?r=196700



Blogg: http://haldisjohannanilsson.blogg.se
2012-07-15 @ 16:01:06
Nanna

Hej! Vad kul att du började rida på Wiebo! Jag och mina kompisar rider där! När fick du Flisan som favorithäst? ;)



Blogg: http://wiebotjejerna.blogg.se
2012-07-15 @ 22:24:49
Jessica

som mig då :) hade ridit lite hos min kompis så jag visste hur han travade och jag kunde stå i galoppen. När jag ringde till ridskolan fick jag hoppa över 3 grupper och börja i de som ridit i flera år, till slut efter bara 2 terminer red jag med de vuxna och när jag slutade där för ett par år sedan så red jag med de mest avancerade :) idag rider jag islandshästar och har haft ett fler tag skötarhästar. Roligt och häftigt att man kan känna sig duktig ;)



Blogg: http://jessiicanyqvist.devote.se/
2012-07-18 @ 00:11:25




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback