Kommer ni ihåg Tilly?

Kommer ni ihåg när jag var medryttare på ponnyn Tilly? Ett nordsvensk sto med otroligt mycket humör. Hon var väldigt lättlärd och jag lärde henne puss, skaka på huvudet och "tass". Hon lärde sig otroligt fort och ville lära sig mer hela tiden. Kom ihåg när jag gick till den isiga paddocken och skulle göra lite tricks och hon nästan bet av mig fingret när jag gav godisen. Fingret blödde och det var kaos. Hela min nagel gick sönder och kunde inte känna fingret på 2 dagar. Fruktansvärt var det, fast något man skrattar åt nu.
 
Kom också ihåg när jag red i paddocken och Joanna filma. Skulle hoppa ett hinder på typ 50 centimeter i en hal paddock och Tilly hade sina skor med broddar på och jag satt i barbacka sadeln och var livrädd när jag kom på hindret. Detta var tredje gången jag ramlade av Tilly: http://www.youtube.com/watch?v=aLeuFg-7Low
 
Tilly var en buse och jag tror om jag hade verkligen velat och jag hade varit äldre och mer modig hade hon kunnat bli något. Hon hoppade relativt fint när vi löshoppade henne och hon var som sagt väldigt lättlärd.
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback