Stuteri MW - dag 2

Vaknade kvart i 7 av att Sofia satte klockan. Sofia fodrade alla privathästar medan jag fixade ordning mig för dagen. Borstade av den spåniga Hoffman. Mockade i Hoffmans box, jag var tvungen att göra det direkt när bajsade för annars pickade fåglarna sönder det, haha. Åt en god frukost som höll ända fram till 12 utan att man blev hungrig. Vi red sedan ett pass klockan 09.00 där vi red dressyr. Mycket grunder så som att man rider raka hörn utan att hästen bestämmer att man ska svänga i hörnerna och många övergånger. Hoffman var väldigt fin!
 
Kollade sedan på när dom andra 2 grupperna red och sedan släppte jag ut min häst i hagen där han fick stå i några timmar. Sen var det lunch i form av god tacos och sedan tog vi fram bommar till vårat markarbetspass. Äntligen lite bommar som förgyller dagen! Hoffman reds på hackamore på det passet vilket Maria tyckte var jätte bra att variera med! Jag berättade för henne att jag brukare variera med 4 bett och 5 nosgrimmor varje dag. Rider aldrig med samma, kanske ni inte visste? Passet var ganska svårt. Hoffman var väldigt pigg och jag brukar inte vilja dra han på nosryggen när jag rider på hacket så jag red med sätet vilket han lyssnade otroligt bra på! Vi tränade även mycket cavaletti och i början hoppade hoffman över ALLA, sen kom han in i jätte kort galopp och hoppade det. Haha, skrattade bara åt situtationen men efter ett tag så gick det jätte bra. Det var väldigt kort avstånd mellan bommarna så det var bra att han fick lyfta lite extra.
 
Sedan släppte jag in Hoffman i boxen och tog inte ut han i hagen förren klockan 18.00. Vi åt middag och sen öppnade kiosken. I kiosken fanns massa gott godis och jag shoppade loss varje dag. Bra priser och smart system, hiss! Till kvällsaktivtet hade vi poängjakt. Var i lag med 5 andra som jag inte hade pratat med så mycket så det var jätte roligt! Poängjakten gick ut på att lägerledarna hade skrivit upp många saker vi skulle hitta i området. T.ex. en röd hovkrats, 7 olika sortes blommor, skohorn osv. Vi hittade allt förutom 2 saker och vi vann! Tur det, annars hade jag nog varit bitter ;)
 
 Sedan gick vi och lade oss (låg förstås och pratade en lång stund innan). En väldigt bra måndag!
 
Visste du att Maria har 16 hundar på gården? Bilden nedan är en av dom..
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback