Veterinär hos oss

Pang. Där rök mina sista veckor med Hoffman. Fyfan vad jag hoppas att han blir frisk snart. AVLIDER.
 
Blablabla. Ni vet hur såret blev till. Såg att han hade ett skrapsår på mulen idag också - vilket måste tyda på att han har gått umkull och slagit emot mulen. Tack och lov var det bara ytligt. Idag kom veterinären vid 11.30. Vi hälsade och han hälsade på min polle. Han rakade bort håret först runt såret (vilket Hoffman inte alls gillade) och tvättade rent såret. Sen visade han mig hur jag skulle lägga bandage korrekt. Han tog tempen (som hade sjunkt från 38,3 till 37,2). Sen gav han Hoffman smärtstillande och jag visade Hoffman för hand och vi konstaterade ännu en gång att Hoffman är halt. 
 
Jag och mamma fick recept att ta ut (han ska få smärtstillande 1 gång om dagen) och sedan lite dyrare konpresser som tydligen var super bra (dom hade glansig uta så att det inte fastnar i såret). Sen fick vi lite instruktioner osv så jag kommer, tillsammans med mamma, vara i stallet 3 gånger om dagen. Alltså försöka hitta bussar/åka bil/gå/cykla. 
 
Han kommer vara i en sjukhage from Söndag. Han kommer gå och betas gångerna jag är där under dagen och jag ska byta bandage varrannan eller var tredje dag och tempa 2 gånger om dagen. Om det blir infektion = veterinär direkt. Får hoppas på att det håller sig friskt. Ska behandla det som guld, tvätta och vara RIKTIGT försiktig. Pratade med Hoffmans ägare idag över telefon. Hon bor i Jönköping och kanske kommer för att kolla på såret - om inte så löser veterinären och vi detta.
 
Drar allt detta i korthet. Är inte direkt på humör för att skriva allt, sorry..
 

Kommentarer
lina

Åh, Sofia :( Din stackare! Hoppas verkligen att det blir bra snart!
Tänker på er,puss <3



Blogg: http://linaalleborg.blogg.se
2012-07-21 @ 11:15:06
Matilda

Tycker synd om dig och hoffman, rider förresten på den ridskolan Åsa äger, sammanträffande hahah :)
men jag hoppas verkligen att allt går bra, med allt! kram!!



Blogg: http://Ztylee.blogg.se
2012-07-21 @ 12:21:38
Jessica

vart bor du Sofia? :) vore kul att veta när Hoffmans ägare bor i Jkpg, har du långt dit eller?

Svar: Yes, tar 3 timmar med transport :) Bor utanför Göteborg i Floda!
Sofia Anderberg



Blogg: http://jessiicanyqvist.devote.se/
2012-07-24 @ 01:53:14




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback