Gårdagens ridpass

Red både Gucci och Caramelle igår så tänkte skriva upp ridpassen:
 
Gucci:
 

Red ut med Linn och Coppen igår (några som står i stallet) med Gucci. Gucci blev plötsligt 20 år yngre och betedde sig som en unghäst. Trippade på tå hela tiden men absolut inte studsig utan trippade med hela tiden och var riktigt glad att få komma ut i skogen. Reflexer på och en extra jacka - hösten är ju så mysig! Var ute i en timma i skritt och trav, ingen galopp för den här gången utan känner att jag vill känna på henne lite innan. Efter ridpasset borstade jag av henne, la på fleecetäcke och tog in henne i en nymockad box med hö, gossigt!
 
 

Caramelle:
 

Caramelle red jag lite senare i ridhuset. Red ett kort, intensivt pass och red i ungefär 30 minuter i alla gångarter. Hon var lite trippig idag och bockade lite i galoppen men hon blev SÅ fin i galoppen och galopperade bra under mig i en fin form. Tänk att hon bara är 4 år! Jätte glad att jag få rida den här talangen, hon är så fin! Efter ridpasset gjorde jag precis som för Gucci. Gossigt!
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback