Gårdagens hoppträning - FILM

 
 
Träningen igår var väldigt rolig. Det var sex stycken i varje grupp vilket gjorde att alla hästar blev lite extra stissiga. Tyckte det var bra träning för Jackpot då han behöver stimulera sitt psyke lite, haha. Han hoppade jätte fint och jag tycker vi har gjort en jätte stor utveckling från i början när vi hoppade. Nu ser han avstånd lite bättre och hoppar fint med kroppen. Vi behöver bara öva på grundgaloppen (vilket är lite svårt) och att jag ska luta mig tillbaka lite. Kommer lite framåtlutad på Jackpot och det påverkar när han hoppar av och min sits i språnget. Men Per-Arne tyckte att vi var duktiga. Han sa att Jackpot har ett jätte bra psyke och hoppar vad som helst, det är bara vägarna till hindret som vi ska träna på! 
 
På söndag blir det maskeradhoppning på Jackpot och troligtvis blir det 60 och 70 cm. Våran första "tävling"! Ska bli riktigt roligt :D

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback