Buspålle

Idag var J riktigt pigg! Var lite jobbig att ta in så fick öva på att han ska stanna och även backa när jag säger till. Försöker ha så tydligt kroppspråk så att han verkligen ska lyssna på mig vilket han började att göra. Dock fortfarande krånglig så måste verkligen ta tag i det på marken så att han inte busar till det när jag står nära.
 
Lovade Ellen innan att jag skulle vara med på hennes släktkalas så skulle bli hämtad halv 5 ungefär så hann tyvärr inte rida. Sen har ridprofilen lärt mig klart och tydligt att man inte ska rida för att rida då det varken ger han eller mig något att lulla runt i ridhuset. Skulle heller inte rida ut då det började mörka så får ta det på helgen istället!
 
Men tog in J och fixade ordning honom för att kunna släppa honom i ridhuset. Mortion är alltid bra om han står stilla i hagen så han tog i för kung och fosterland i ridhuset och bockade och galopperade som galning. Måste filma nästa gång då han är så rolig att titta på. Låg även framme några bommar som han hoppade över frivilligt, haha. Sötnos! Tog sedan in han med mysiga täcken med massa mat och ren box. Härligt att vara i stallet!
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback