Jackpot *2004

I december började jag bli sugen på att bli medryttare på en häst. Inte bara rida Louises hästar utan ha något mer eget som man själv kan sätta upp mål med, tävla, träna, rida ut och busa, få ett band med och ta hand om en egen häst. En egen häst stod inte på schemat då jag inte har tid och det gör att jag inte har någon lust att stressa mig igenom 7 dagar i veckan i stallet. Istället tyckte både jag och mamma att jag borde leta medryttarhäst igen.
 
Kollade på Hästnet men fick även mail från olika personer att dom ville att jag skulle pröva just deras häst. Provred en häst nära Göteborg men det var otroligt långt att ta sig dit. 4 byten med buss ungefär. Min blivande medryttarhäst (fina Frenchie) blev skadad så jag tittade runt ännu mer. Fick till slut napp på en annons där hästen stod på Nääs. Hade inga förhoppningar utan åkte dit samma vecka som när vi fick mailkontakt och PANG. Ägaren, ägarens mamma och jag & mamma klickade direkt. Vilka underbara människor! Såg Jackpot och tyckte han var så gullig i sin bruna björn päls. Provred sedan i paddocken och wow vilken trav! Galoppen slängde vi runt med några steg men Malin (ägaren) sa att han behövde träna upp den. Men jag brydde mig inte så mycket, vilken häst att ha som medryttare!
 
Är ofta van vid att få halvkassa hästar som inte ägaren vågar rida eller att ägaren vill göra allt själv (vilken man förstår i och för sig) och man själv inte har några förmåner. Så när vi var på väg hem från Nääs kände jag och mamma oss nöjda. Härliga människor att ha och göra med och en fin häst. Sedan fick jag bestämda dagar men får alltid vara där utöver dom. På vinterlovet var jag där nästan varje dag och myste och red. 
 
Just nu är mina mål med Jackpot ganska små. Ska antagligen hoppa en CR på söndag på 60 cm alt en till runda på 70. Mina mål är att främst träna upp hans galopp då det kommer göra framsteg i både hoppningen och dressyren. Hoppade studs idag och efter det var hans galopp otroligt fin. Bakbenen släpade nästan ingenting. Älskar när man ser resultat för det gör mig bara ännu mer motiverad. Mina andra mål med Jackpot är att få ett starkt band och leka från marken men även att komma ut på lite fler Clear Rounder nu till våren för att någongång kunna komma ut på lokala. 
 
Så det här är min medryttarhäst. Ett halvblod/varmblod på 160 cm (säger Emelie, haha) som är snart 9 år. En häst jag kommer att jag kommer kunna utvecklas på länge för jag börjar tycka om han riktigt mycket!
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback