Träningsinspirerad - KOST

Jag har otroligt svårt att äta nyttigt. Det spelar ingen roll om du tränar hela tiden för 70% för att få en snygg och välmående kropp är kosten. Jag hade ett tag då sötsuget var borta men efter några sötsaker kommer det som ett monster igen. Försöker att skippa det men min kropp skriker tyvärr efter det vilket betyder att jag måste stilla det. Jag måste hitta på något sätt att härda ut så jag kan hålla mig undan från småätande och överdrivna sockerintag så att det håller sig. Sötsuget försvinner efter två veckor enligt forskning så jag måste alltså hålla mig undan från allt som stavas onyttigt. Men hur ska jag klara det här? Ska man inte käka något på myskvällar med kompisar eller när man går på bio eller liknande? Känns ju skit tråkigt! 
 
Men har nu sagt till mig själv att godis/chips/whatever är okej vid "speciella" tillfällen. Alltså inte bara när man sitter hemma. Då kan man lika väl ta en frukt. Jag måste verkligen ta tag i det här nu. Har blivit en tjock liten soffapotatis, haha! Ska även börja träna på gym nu vilket jag tror ökar motivationen mer att äta nyttigare. För jag syftar mest på kosten i det här inlägget för jag äter alldeles för dåligt. Tror inte min kropp mår speciellt bra av det om jag ska vara ärlig. Har tittat runt på lite bilder nu på We♥It för att få lite mer motivation vilket jag fick. Gäller bara att hålla mitt löfte och kämpa för att äta bra och träna. 2013 ska bli träningensår, tyvärr (haha..)
 
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback