Aj..

Hej! Först ett MRL pass på morgonen (som var så vidrigt jobbigt, 85 min..) och sedan stallet. Red ut med Carro och hennes häst och det gick jätte bra. Tills vi kom till sista galoppen på hemvägen. Då ökade Carro på lite och Jackpot blev lite väl glad och började bocka som en IDIOT. Alltså kunde haft säkerhetsbälte, en rem eller vad som helst - hade ändå ramlat av. Asså hans huvud var mellan hans framben och hans hopp var så stora att jag inte hann tänka. BUMPS så låg på grusvägen och jag känner en duns mot huvudet (vet fortfarande inte om det var Jackpot eller landningen). Ligger kvar lite och ser hur Jackpot galopperar i världens fart mot stallet och Carro har fullt sjå med att hålla hennes häst efter att hon har hoppat av. Som tur var hände inte det något med Jackpot och en snäll tjej tog in han i boxen. Fick lite ont i huvudet men satte mig upp i paddocken och red igenom han där i galopp hela tiden. Han gick jätte fint och jag travade av han när det gick som bäst. Är taggad (som Jackpot verkar det som) för morgondagens träning! Har dock skrapsår lite överallt och ett svullet finger men det kunde varit värre..

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback