Dagens "ridpass"

Efter att ha spenderat eftermiddagen hos tandläkaren och även i stan med Ellen och Disa åkte jag till stallet. Ville åka upp lite senare så att hästarna kom in efter 6 i alla fall. Fixade först allting i stallet så som att mocka, fixa mat och sedan ta ner fräscht vatten i hagen. Vatten är A och O för mig och ett måste är att hästarna alltid har vatten i hagen, oavsett väder. 
 
Dagens aktivering för Jackpot blev longering. Satte på honom longeringsgjord (gemensam som finns i stallet), skydd, boots som jag köpte idag, träns och halsförlängare. Med longeringslina och spö i handen gick jag iväg till paddocken. OJ vad fin han var idag. Stor skillnad från första gången jag longerade. Han var super fin i alla gångarter och i högergaloppen var han superfin! T.o.m finare än vänster som är hans starka sida. Det är så himla roligt att se en förändring hos Jackpot och han blir finare och finare för varje dag som går!
 
Efter ridpasset ställde jag honom ute och tog ett bad. Det var över 25 grader vis Nääs så Jackpot hade svettats rejält. På med slangen och Pottan glömde att beta för att han tyckte det var så skönt att bli avsvalkad. Han bara stod och blundade medan jag sköljde av hela honom! Efter det tog jag en tur med honom i grimskaft så att han skulle kunna käka gräs och torka i solen samtidigt. Jag är jätte nöjd med P idag och han var så mysig ♥
 

Kommentarer
carro

var glad att du har en häst som gillar att bli duschad! hästen jag tog hand om tidigare flippade ur så fort man tog fram slangen, haha. han var förvisso inte ens fyllda två år :P



Blogg: http://kokainekarma.blogg.se
2013-06-07 @ 18:22:39




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback