Fråga deux

Beskriv Hoffman lite kort. Lat/pigg, snäll/busig och så vidare! :)
Vad tycker du är roligast, hoppning/dressyr/western/uteritt eller något helt annat?
Tricktränar du med honom?
Skickad av http://www.lovis.grote.nu/

Hoffman är världens snällaste häst. Kan stå i stallet medan jag hämtar sadeln helt lös med öppen dörr. Det kallar jag duktig (korkad?). Han är dock en väldigt knäpp häst. Mitt i ridpasset utomhus kan han gå ner och dricka, springa rakt in på en stig eller stanna. Sådana konstiga hyss. Tycker nästan lite synd om honom, haha. Att rida är han ganska springig om man inte kan rida honom ordentligt. Han blir lätt stressad och stark i galoppen vilket jag får lägga mycket tid på. Men han är VÄRLDENS bästa häst. Kan göra allt. Rida baklänges, rida ut med grimma, rida utan träns, hoppa utan händer, galoppera samtidigt som jag smsar, haha. ALLT ♥

Det jag tycker är roligast är att flumrida med Amanda. Det går GALET fort och det hur kul som helst. Hoffman älskar det också. Tycker det är roligast att rida ut alltså. Bada, hoppa terräng hinder, you name it. Efter det kommer hoppa. Dock inte att hoppa själv utan antingen med kompis eller träning.
Och visst, jag tränar lite trick med honom. Men inte fullt seriöst. Innan/efter ridpasset kanske jag tar fram en godis och ber honom göra ett trick. Han kan pussas, kramas och ta ner huvudet mellan frambenen och lyfta på ena benet. Jag skulle säkert kunna lära han mer trick men känner väl inte att jag har den fantasin riktigt och han kanske inte riktigt har det viljan, haha ;)


Kommentarer
Malin

har du & joanna samma hjälm?



Blogg: http://rosamallan.blogg.se/
2012-04-13 @ 10:46:57




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback