19 juni - Hoffis

Gick som en dröm idag. Hade små mål hela tiden som jag ville uppnå. I början så skrittade jag fram i typ 10 minuter = uppvärmd och fin häst. Red först i skritt ganska länge för att allt skulle sitta perfekt. Hans form, min sits och hans bjudning. När det satt bra började jag gå över en bom och han skulle gå i mitten av det, sen började jag med mer avancerat. Så fort det gick dåligt började jag om igen. När allt var bra satte vi igång i trav. Gjorde samma sak här. Allting skulle gå perfekt innan jag började med bommen. Till slut kom vi till galopp, han var riktigt pigg och fick fel galopp några gånger. Men väntade tills det skulle gå bra tills jag började med bommen. Sen travade jag av en stund och sen skrittade jag. Hur bra som helst! Nu vet jag hur jag ska rida för att det ska gå lika bra nästa gång.

Att inte ha för stora mål gör det enklare att nå sina mål. Ha hellre många små mål än ett svårt mål. Som när du hoppar, ha inte mål att hästen ska hoppa direkt och gå precis som du vill. Utan ha istället mål att hoppa 30 cm men att hästen ska gå mitt på hindret. Sen kan du göra mer avancerat! :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback