Dagens ridpass

Lovade Linn att jag skulle ta Coppen vilket jag gjorde. Åkte till stallet efter skolan och fixade ordning först allt i stallet så som att mocka och fixa mat. Sedan tog jag in pollen och longerade han fram han innan ridpasset med inspänningstyglar. Longerade i cirka en kvart och när jag satt upp var det en riktigt stor skillnad. Ryggen var höjd ordentligt och han hade ett schvung i steget som var riktigt kul att känna. Coppen jobbade på bra under mig och i galoppen var han även avslappnad och byte rent när jag bytte varv vilket var kul att känna. Pia (tränare på profilen) sa att det är bra att longera en spänd häst innan ridpasset då och då vilket jag idag gjorde. Jag är nöjd med våran insats och det var ett effektivt ridpass som var noggrant upplagt!
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback