Dagens ridpass

Kom till stallet. Sköljde av honom. Gick ut i 15 minuter för att torka, borstade, lindade osv. Red ut i 7 minuter, framskrittning. Paddocken. Jätte fin i skrittet. Fin i början av traven. Sedan när vi jobbar på volten springe han bara, vill inte ta skänkeln utan tar skänkeln om man trycker lite för att ställa som: SPRRRIIINGNNNG!!. I galoppen fattade han rätt galopp 80%. Duktig häst! Men är väldigt stel och orkar inte riktigt. Bryter av och protesterar. Springer fortare. Blev inget samarbete alls utan en dragkamp vilket inte alls var roligt så jag tog en liten uteritt bara han och jag. Slutade med att jag satt och grät för att det hade gått så dåligt. Men det får bli nya tag imorgon!!



Kommentarer
Linnéa

Men oj det var inte bra att du grät Sofia! duvet man måste få lite motgång om det ska bli framgång. Han är väl ganska ung också? Det är jätteknepigt att rida unghästar. Jag tycker att du gör ett bra jobb med honom! Så fokusera på det positiva nu och ibland har man dåliga dagar också men de dagarna får man helt enkelt försöka glömma bort eller tänka ut saker som man faktiskt lärde sig av det! Fortsätt vara så bra som du är och fokusera på det bästa! kram på dej:)



Blogg: http://pineappleme.blogspot.com
2011-07-20 @ 11:13:40




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback