Svar på kommentar

Hej! Visst kan jag det :D

Lavendel: Lavendel är 9 år och är Welsh Cob. Hon är väldigt het och är cirka 165 cm i mankhöjd. Hon älskar dressyr och hon är enkel att få fin i dressyren. Hon har väldigt fint steg men har dock lite svårt att fatta höger galopp men det blir bara bättre och bättre. Du måste vara bestämd när du rider henne. DÄR ska jag fatta galopp, DÄR ska hon stanna. Hon är också allra finast när hon har något att tänka på hela tiden. Serpentiner, öppna, övergångar osv.
Jag har hoppat 80 centimeter som högst med henne, hon har kapacitet för högre. Men man måste vara väldigt säker och rama in henne ordentligt för hon är lite vinglig. Jag har inte ridit ut med henne men hon rids alltid först så jag antar att hon är snäll. I stallet är hon ur mysig och älskar att pussas. Enkel att hantera! Hon är helt enkelt en väldigt fin häst!

Brahe: Brahe är ett finskt kallblod på 16 år. Han är cirka 157 centimeter i mankhöjd men han är kraftig eftersom han är ett kallblod. Han är en liten ensamvarg som inte gillar att vara själv. Utomhus kan han bli väldigt stark om man inte har koll på honom. Vill springa efter dom andra. Brahe är jätte duktig på skolor i dressyren. Vill alltid göra sitt bästa och vara till lags. Han är som sagt ganska stark när man ska göra halt/sakta av. Men när man väl fått han i form (inte så jätte svårt) så blir han fin! Brahe är verkligen världens snällaste häst som inte gör en fluga förnär! I hoppningen är han en riktig pärla! Kan utan några problem hoppa 80 cm och vägrar aldrig om man har koll. Dock lite stark i svängarna men när man väl fått han lösgjord är han grym! En rolig utmaning att jobba med :) I stallet är han en prins, hur snäll som helst!




Kommentarer
Emma

Tack så jätte mycket! :D

JAg, som du är osäker och hopprädd så jag tror jag tänker välja Brahe. Jag gillar ju lite mer kraftigt byggda hästar (som markus <3) Men tack igen super gulligt av dig att göra ett helt inlägg om dom! Tack, tack och tack :D ^^



Blogg: http://shiver.devote.se
2011-07-16 @ 18:45:01




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback