Bad + uteritt

Vilken gudomligt härlig ridtur det blev idag! Jag, Joanna och Pernilla red ut till Lensjön. Pernilla är en tjej som äger Baileys som är en 21 årig vallack. Bailyes står med Hoffman och Rulett i en stor hage och det fungerar super. Men till saken. Vi red som sagt ut och hästarna skötte sig super. Första gången alla 3 red ut tillsammans så vi visste inte riktigt hur mycket man ville trava/galoppera. Så i början var det ganska lugnt. Hoffis var snäll och gick där bak men kunde också gå längst fram. I skogen tog vi en trav som gick fint fint. Fattade redan då att Pernilla gillade fart. Travade i ner förs backar, men det var jätte kul. Sen kom vi fram till sjön och som tur var red jag barbacka.

Det var tänkt att vi skulle bara doppa tassarna men sen sa jag att jag ska ta av skorna och då gjorde Joanna och Pernilla också det. Sen så tog dom av sadlarna och Pernilla lämnade sin mobil och hej vad vi badade! Baileys hade aldrig simmat förut så han lät precis som en traktos "ööööö". Haha. Vi skrattade jätte mycket och hade en underbar dag.

Hoffman är så rolig när han badar för att han drar ner hela huvudet under vattnet och sedan börjar han galoppera i vattnet, haha. Han var jätte duktig när han simmade. Första gången jag simmar med en häst. Skit kul! ♥

Vi har redan planerat att vi ska göra om detta igen nästa vecka och då ska ett fyra årigt sto också få följa med. Pernilla är verkligen helt underbar och Joanna min bästa kompis så en perfekt kombination! :D

Fick inga bilder från idag. Bilden är från en annan gång.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback