Dagens hiss

Dagens hiss går till säkerhets stigbyglar. En sån himla billig försäkring. Ett skräckexempel är att man fastnar och släpas bakom hästen medan hästen skenar. Terese (joannas mamma) red ut med mig på en uteritt i skogen och så när vi var på väg hemåt tog vi en snabb galopp. Bullen började bocka och han har dressyr stigbyglar på sin sadel = inga säkerhets stigbyglar. Så istället för att foten löstes ut så vred sig hela benet och stiglädret åkte av och hamnade i ett dike. Och nu kunde inte Terese rida mer den här veckan och går på kryckor. Kul? Nej.

Så därför är det väldigt mycket bättre att ha säkerhets stigbyglar. På ridskolan har vi säkerhets stigbyglar med snodd men jag föredrar faktiskt australienska stigbyglar på unghästar. Jag har det på Hoffman och foten åker av lätt men sitter ändå kvar när man rider vanligt. Men om något skulle hända kan jag lova er att mina fötter hade åkt ur. Dagens hiss helt enkelt!
ProduktbildProduktbildProduktbild

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback