Dagens ridpass - Ängen

Dagens ridpass gick väl sådär. Blev väldigt mycket flängridning men oj så kul det var! Red på en äng vid vägen och bästa Annelie tog kort. Kan ju säga att det var otur att jag inte hade på mig väst. Ramlade av tre gånger! Spånet bockade av mig fast jag bara skrattade och satte upp igen. Inga skador då han stannade direkt och jag ramlade i gräset. Blev dock lite små irriterad på mig själv som har så dålig balans. 

Det var nog bra träning för Hoffman att galoppera i uppförs backar i ganska högt gräs. Han blev ordentligt svettig och pustade ganska långt efteråt. Han var lite stojjig när Rulett gick en annan väg på ängen och jag ville åt ett annat håll för då stack han dit han ville. Men sen så kunde jag gå längst bort och han brydde sig, men inte så mycket. Galopperade tillbaka sen och fick hålla upp huvudet så att han inte bockade. Haha! Om det hade varit Tilly hade jag nog varit ganska rädd ;) Men Hoffis litar jag på, min bebis. Blev alltså inget seriöst av det hela. Det var ju första gången för både mig och Hoffman som vi red på den ängen och vi har inte ridit seriöst ute heller. Det får bli nästa gång. Och som sagt. Jag mår prima, även fall jag ramlade av ;)

Tog en lång avskrittning sedan, duschade av honom och gav han mat. Sen blev det hagen.
Så smarta vi var missade vi bussen fast det blev något positivt av det då vi stack till Annelie till halv 12 och stack sedan hem med andra bussen. Sen satt jag och Joanna och snackade till 12, mysigt ♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback