Hund och Häst

Nästa vecka drar jag och Joanna till hund och häst för att ytterliggare "shoppa" inför sommaren. Jag ska köpa foder (havre), transportgrimskaft, spån, hö och medel/strumpor/pannband. Får se helt enkelt.

Varför jag ska ha havre i sommar är dels för att jag vill ha kraft. Typ 1 dl per dag men morötter för en belöning och för variation. Hoffman kommer ju stå ute hela dagarna och kan då vara gott att äta lunch inne som är kraft. Havre har jag för att det knappt innehåller socker. Om jag skulle ta müsli är det lättare för hästen att få fång eftersom det är gräs dom betar hela dagarna. Åsa tyckte också att det räckte med havre och jag känner också mig säker med det! Men havren kommer det kombineras med morötter/knäckebröd. Detta blir super!



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback