Hoffman = klippas

Nu är det dags för att Hoffman ska klippas. En i stallet ska klippa honom och jag har lite funderingar om hur han ska klippas. Hel klippning är ganska onödigt då vi inte tränar så ofta och det tar mycket tid att fixa snyggt. Det kräver också en mängd olika täcken. Det står mellan en sådan här klippning:
Här sparar man benen och en liten "padd"

Sen skulle jag kunna tänka mig "Filtklippning"
Här ska man klippa som om det låg en filt på hästens manke, kors och rygg.

Sedan vet jag inte om jag ska ha en symbol eller inte på Hoffmans rumpa. Kanske 3 hjärtan, ett H eller en blomma. Jag är så himla tjejig mot honom, stackaren. Får gå med rosa saker och flätor i luggen. Allting för att han ska bli så lite manlig som möjligt, haha...
HÄR FINNS EN VÄLDIGT BRA ARTIKEL FRÅN HIPPSON OM KLIPPNING. LÄÄÄÄS!

Kommentarer
Nelly

Kan du inte klippa en krona!? Hade varit aaassnyggt på honom och då känner han sig säkert kunglig haha och det är ju lite mer manligt också ;) En sånhär menar jag: http://www.google.se/imgres?q=krona+p%C3%A5+h%C3%A4st&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1366&bih=538&tbm=isch&tbnid=oISxNBn1UDhZfM:&imgrefurl=http://trekorner.blogg.se/2010/november/&docid=kZO_XgyMXSN-YM&w=400&h=533&ei=KWuQTunqOaTk4QSaicWKAQ&zoom=1&iact=rc&dur=90&page=1&tbnh=168&tbnw=126&start=0&ndsp=11&ved=1t:429,r:6,s:0&tx=58&ty=77



2011-10-08 @ 17:31:47




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback