Gårdagens träning

Träningen gick helt okej. Det var riktigt, riktigt hårt pass och varken jag eller Hoffman är vana vid att kämpa så hårt. Dom första 40 minuterna var ren och skär dressyr. Hoffman är inte speciellt välutbildad så skänkelvikningarna, ryggningarna och förvänd sluta var ju inte det enklaste. Men det gick efter att vi kämpade riktigt bra. Sedan ägnade vi dom andra 30 minuterna på hoppning. Jag och Hoffman har mest hoppat långa distanser när vi hoppat men nu tränade vi på böjda spår. Fick också tillsägelse att jag skulle ha höjd hand och inte luta mig på mycket framåt. Jag måste verkligen träna på det! Vi hoppade inte så jätte högt, 70-80 cm. Blev riktigt glad när Louise sa att han är en toppen häst som man kan komma långt med! :D

Det slutade med att Hoffman dröp av svett och inte orkade hoppa utan det blev kråksprång. Men han vägrade inte eller sprang åt sidan så att han rev spelade inte så mycket roll. Jag är helt okej med hans insats och helt okej om min! Vi ska träna näst,nästa vecka igen för Louise. Vi har en lång väg att gå innan det ens blir lätt att rida men det är det värt!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback