Fina Jackpot

Dagens ridpass blev i ridhuset - som planerat! Red fram i skritt och trav och där kändes han pigg men väldigt fin i munnen och gick på bra med bakbenen. Väntade tills en tjej hade gått ut i ridhuset så jag var själv där så jag kunde börja galoppera. Han är väldigt ovan vid att galoppera. Han är ingen travhäst utan har bara dåligt balanssinne + att han inte har galopperat på länge. Han har även lite pass i sin galopp vilket gör att det ser inte vackert ut att fatta galopp! Jag ska be mamma eller kompis att filma mig nästa vecka så ni ser (även jag vill se, haha). Men det finns verkligen något att jobba med och han tycker det är super kul. Gjorde några bocksprång som inte var så höga tack och lov ;) Gick över några bommar idag också vilket han tog bra. Han gick på som ingenting så längtar till jag ska hoppa några hinder, men ville inte göra det själv när det var första gången.
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback