Dagens ridpass

Det gick riktigt bra med Hoffman idag. Gick så otroligt dåligt igår så kändes super! På väg till ridhuset satte jag upp små mål som jag skulle uppnå. Brukar inte göra det så ofta men idag gjorde jag det och kan verkligen rekommendera det! Man blir mer fokuserad och man har mål man vill klara av. Jag hade simpla mål men dom är svåra för mig och Hoffman. Han är ganska outbildad men det går bättre och bättre.

Målen var: Få till en ryggning jag är nöjd med, få till hyffsade skänkelvikningar i skritt, perfekta galoppfattningar, snabb i övergångarna och att han skulle lossna i vänster (han är stel som en planka där). Och vet ni vad? Jag och bästis fixade allt!! Så himla underbart att uppnå sina mål. Kom tillbaka lika nöjda båda två till stallet. Jag visade det med en morot till honom och han rullade i boxen av belåtenhet. Så himla härlig kemi <3


Kommentarer
Sara

Vad kul att det gick bra! :D



Blogg: http://stickorstay.webblogg.se/
2012-01-05 @ 23:56:37
Cassandra Zachrisson

Super fin häst! :)



Vad tycker du om min blogg? :)



Blogg: http://cassandrazachrisson.webblogg.se/
2012-01-06 @ 00:52:52




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback