Mina bett

Jag har bara 3 bett men det räcker för mig.

Hackamore: En bettlös variant som jag använder då och då. Inte för ofta då Hoffman är väldigt känslig över ansiktet. Använder det någon gång ibland när jag rider ut eller dressyr. Vill inte rida med det när jag känner att det inte kommer gå bra för jag vill absolut inte hålla i honom med ett hack. Men annars fungerar det super!
3 delat med platt mittdel: Anledningen varför det är en platt mittdel är för att det ska bli något skarpare. Vill inte ha för snällt men ändå ett vanligt tränsbett. Hoffman går super på detta. Använder det främst i hoppningen men också i seriös dressyr. Gillar det starkt då han blir mjuk och inte biter sig fast.
Rakt bett: Detta bettet använder jag som variation. Mest när jag rider ut men också om jag tömkör, longerar eller inte rider så seriöst. Detta är för att han biter sig fast i det och kan bli väldigt springig vilket resulterar till en fight mellan oss två. Därför använder jag inte det när jag vill rida ordentligt.
Jag varierar nosgrimmorna också varenda dag tillsammans med bettet. Pullarnosgrimma, remont eller ingen. Tycker inte om att vara fast i samma mönster och jag vill att hans tryck i ansiktet ska fördelas så mycket som möjligt. Därför gör jag det :)
Hackamore-

Kommentarer
Svennis&Bea

Jätte fin blogg!

Allt bra?

Ska vi följa varandra genom bloglovin? :D

http://www.bloglovin.com/sv/blog/1905712/bea-svennis



Blogg: http://hoppsadel.blogg.se/
2012-01-07 @ 17:51:58
Matilda

Tror precis som du att det är bäst att variera mellan olika bett och nosgrimmor så att man inte blir fast i samma mönster :)



Blogg: http://pafyrahovar.blogg.se/
2012-01-08 @ 16:40:48




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback