Svar på frågestund del 3

1. Hur många täcken har du?
Jag har 8 täcken bara..

2. Festar du?
Ja det gör jag väl, ibland mer och ibland mindre.

3. Vem har gjort din design?
Jag tog den från: http://designbloggar.com/

4. Hur länge red du på ridskola och hur ofta?
Jag red på ridskola från april 2007 till juni 2011. Jag red på två ridskolor och oftast red jag 3 gånger i veckan på ridskola och sedan hade jag ju medryttarhästar. Så jag var i full gång. Jag slutade för att jag fick Hoffman och sedan slutade jag lära mig saker. Hela tiden samma sak typ. Men dom åren jag fick lärde jag mig massor!

Herregud. En dressyrtävling 2010.

Hur mycket kostar det att hyra hoffman? vad är det för kostnader du får stå för och så?
Hoffman kostar ju att hyra. Ett år kostar 10.000 och på sommaren kostar det 7000. Så sammanlagt innan jag lämnar tillbaka honom kostar han 17.000. Sedan är det kostnader utöver det. Torv, mat, utrustning, träningar, transport, veterinär osvosvosv. Han käkar pengar rent ut sagt. Jag betalar hans utrustning. Mamma köper väl grimmor och kanske små saker men jag betalar täckena, schabraken och all "onödig" utrustning. Jag tackar mina föräldrar <3

Hur många sadlar har du?
Jag har en allround sadel som är som en planka att sitta på. Men eftersom den ligger bra på Hoffman vill jag inte lägga pengar på någonting som bara gynnar mig.

Hur många schabrak har du?
Jag har inte många. 6-7 tror jag..

Varför använder du benskydd, om du inte hoppar/varför använder du damasker?
Förstår inte riktigt frågan men jag använder oftast alltid benskydd då H är väldigt klumpig och kan tyvärr inte lyfta på benen så bra. Så helt enkelt använder jag benskydd för att han inte är den smidigaste. Annars hade jag gärna viljat skippa dom. Men dom är ju snygga också ;)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback