Stuteri MW - dag 5

Hej! Dagen har varit riktigt rolig! Red först dressyr klockan 09.00 på morgonen. Dressyren gick riktigt bra. Red öppnor i skritt och trav och red nästan ingen galopp idag. Tränade på att flytta bogarna och övade på att få bättre följsamhet och lydigare hästar. Hoffman blev svettig och jobbade på riktigt bra nu på morgonen. Sedan kollade jag på när dom andra red och sen var det lunch. Sedan var det hoppning. Herregud vad bra det gick. Banhoppning stod på schemat och jag och Hoffman var taggade till tusen. Jag red Hoffman riktigt bra idag och var väldigt noggrann. Hoppade allt som kom i vår väg med en bra galopp och en bra sits över hindrerna. En riktigt bra hoppträning. 
 
Sen åt vi middag som var grillade hamburgare. Satt inte fel efter 2 hårda pass. Efter maten hade vi stalltjänst som var tufft idag. Alla var trötta efter dagens 2 ridpass men det gick bra ändå. Efter det var det fri lek och kiosken öppnade. Senare på kvällen var det lekar i ridhuset. Alla var super flummiga och hade jätte roligt. Stafetter, springa baklänges, irländskjulafton osv.osv. Det var riktigt roligt! Man skrattade hela tiden. Det var ju inte sämre att mitt lag kom 2:a. Ni vet väl, 1an förlora, 2an vann, 3 tappa byxorna.. lala. 
 
Sedan märkte jag av en mindre kul sak när jag skulle lägga mig. Hade VÄRLDENS största blinningbett. Kan visa er i paint hur det såg ut. En lägerkompis, Kajsa, hade med sig saker då hon också var överkänslig mot det så jag fick kylsalva och kortison på bettet. Aj vad det kliade. Men ondast hade nog lill-Julia som fick åka in på sjukhus idag pga magont. Stackarn!
 
Mitt bett:

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback