Stuteri MW - dag 6

Hej! Idag var vi uppe med tuppen klockan 07.00. Idag red vi ut alla tillsammans i skogen i 1 timma. Var endast i skritt så att hästarna fick komma ut lite och röra på fläsket. Kom sedan tillbaka och åt lunch och sedan fixade vi oss och hästarna för idag var det TÄVLINGSDAGS! Man fick välja mellan hoppning eller dressyr och hoppgalning som jag är så valde jag såklart att skutta. Valde 80 centimeter då det var stilhoppning och ville hellre hoppa lite lägre och snyggare. Hoppningen gick skit bra! Kändes toppen och Hoffman gick som en klocka. Kände att jag kom snett på vissa hinder. Var så himla spänd men det gick bra ändå. Det bästa var att vi fick ett protokoll så att man lärde sig något av rundan. Big like!
 
Efter tävlingen hade vi ridteori när Fia skulle hoppa hennes hingst Feno-Me. Alla åt macka och njöt av utsikten. Fia rider ju så fruktansvärt bra så att man nästan sätter mackan i halsen. Sedan var det sista stalltjänsten för lägret. Jätte mysigt var det! Sedan öppnade kiosken redan vid 6. Köpte upp mina sista pengar och vi hade lite fri lek. Det regnade ute (det regnade 1/7 dagar, alla andra dagar hade det varit 25 grader och sol så det gjorde ingenting) så vi befann oss mest inne och pratade. Sedan var det sista middagen. 21.00 serverades det grillat. Nomnom! Riktigt gott. Alla satt vid samma bord och skrattade och pratade. Sedan var det...
Spökkväll. Är alltid det 1 gång i veckan på Stuteri MW lägrerna vilket jag ger en stor hiss till! Alla satt i mörkret och berättade först spökhistorier och skrämde upp varandra. Efter det var det en berömd spökrunda som var det vidrigaste jag har varit med om! Gick tillsammans med Victoria och Emma-Nellie och ströp dom typ. Klängde och hängde och ville knappt gå i mitten för jag var så rädd. Skrek som en stucken gris dessutom, fy fan.
 
Efter spökrundan skulle jag säga godnatt till Hoffman. Klockan var runt 00.00. Då ser jag något som hoppar in i stallet. Gissa vad det var? Precis, en j*vla padda. Fyfan!!!! Skrek lika mycket då. Schasade ut den ur stallet och kunde gå tillbaka igen med bra samvete.
 
Sen lade jag mig i sängen efter att sagt godnatt till alla och skrev i min dagbok (som jag skriver av nu) och tänkte sedan att detta var sista kvällen på Stuteri MW. Sa godnatt till Karin och Sofia och somnade sedan.
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback