Stuteri MW del 1

1 juli: Jag var först på plats, 12.35. Alltså 1,5 timma innan lägret började. Vi hade beräknat 2 timmar att lasta men det tog bara 10 minuter i Söndags. Både bra och dåligt om man säger så! Men vi hade god tid på oss att lasta av allting och kolla runt i stallet.
 
Sedan kom allihopa till lägergården och vi samlades på Marias otroligt fina gård. En gård som är pedantiskt skött på grund av att det är ett stuteri. Vi var 4 privatryttare på lägret. Jag med Hoffman, Emma-Nellie med Bego, Sofia med Fibbla och Johanna med Anakin. Vi var i 2 stycken gäststall med stora boxar och bra utrymme.
 
Maria hade rundvandring för oss 18 tjejer och berättade regler som vi skulle följa. Reglerna var väldigt förstående och jag och mamma var överens om att det var väldigt bra regler! Jag flyttade in i mitt rum jag skulle bo i och hälsade på Sofia och Karin som var mina rumkamrater under veckan. RIKTIGT goa tjejer. Efter att vi hade sagt hejdå och varit oss tillrätta så sadlade vi (privatryttarna) sina hästar och red ett grundpass i ridhuset där Maria såg hur våra hästar var och hur vi red. Resten av gruppen hade sitsträning på lägerhästarna.
 
Kom även på att jag glömde hälften av höt hemma så mamma och jag bestämde att hon skulle lämna det på onsdagen. Bra va? ;)
 
En väldigt bra måndag! Har skrivit ner allt i en dagbok så vet precis vad vi gjorde varje dag! Dock var jag väldigt trött varje gång jag skrev i dagboken så har inte skrivit exakt allt men det gör väl inget? Lite bilder får ni förstås från första dagen!
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback