Sjukaste uteritten

Red idag tillsammans med Amanda och en ny tjej i stallet. Jag red 4 åriga Caramelle, Amanda red Bonfort som är 9 (?) och Malin som hon heter red en 6 åring. Alltså en ung uteritt om man säger så. Vi red i cirka 1,5 timma i duggregn och det var väldigt skoj ;) När den äldsta hästen på 9 år är lite skraj och dom andra hästarna är ännu yngre och går på tå hela tiden så kan jag säga att jag var nära på att ramla i marken många gånger. Det går nog inte förklara för att ni ska förstå hur det faktiskt var MEN jag ska försöka. Caramelle på 4 år tyckte allt med att trava var kul och om hon inte gjorde det ville hon göra det. Alltså jag har ALDRIG suttit på en häst som bockar så HÖGT och mycket. Jag ångrar att vi inte hade en gopro kamera för att filma för det var så sjukt, På Hoffman hade jag ramlat av direkt men av någon anledning satt jag kvar när dessa bocksprången var ungefär 8 gånger så mycket. Sista händelsen innan vi skulle sakta av var att lugna Bonfort (som gick bakom C) blev rädd för något och började galoppera och bocka, applåder till Amanda som satt kvar på en 178 cm hästs bocksprång. Och kanske ännu mer applåder till mig haha som satt kvar när Caramelle började stört galoppera och bockar, bockar och bockar. Hör Amanda som skriker att jag ska lyfta tyglarna vilket jag gör och lyckas stanna henne. Då sitter jag på halsen då sadeln och sitter där. Haha! Sjukaste av allt var nog att jag fortsatte skratta och var inte rädd efter. Såklart får man en liten hjärtattack men blev inte rädd som jag hade blivit för ett halvår sedan. Ja - upplevt en bock tur utan dess like. Tack Caramelle ;)


Kommentarer
Linnéa

Bonfort är 5 hehe ;)



Blogg: http://fullblodsbiten.blogg.se
2012-11-15 @ 15:41:24




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback