Dagens ridpass

Först i stallet mockade jag 2 boxar och tog sedan in 3 hästar, inklusive Gucci. Det hade regnat hela dagen så hon var dyblöt! Så jag tog av det blöta täcket, spolade av benen och borstade av henne ordentligt. Sedan sadlade jag och gick in i ridhuset. Där red jag ett dröm ridpass! Tänk att hon är så gammal och att detta var andra ridpasset. Hon är, vad jag har märkt, väldigt emot tygeltag i början och går gärna "lite på tå". Men efter en 20 minuters uppvärmning börjar det släppa och i slutet gick hon helt otroligt bra! Bra i lodlinjen och slappnade av i hela kroppen och jobbade bra med ryggen. Rolig känsla! Men slutade när jag ridit där perfekt i 10 minuter då vi är i igångsättning. Efter ridpasset gick jag runt i ridhuset och tränade på att hon skulle följa efter mig och det gick galant! Sen tog jag in henne i spolspiltan och borstade av henne noggrant och klippte sedan man och svans då Louise bad mig göra det. Satte sedan på henne ett gosigt täcke och in i boxen med hö. Gucci trivs verkligen med uppmärksamhet! Hon var varit lite i skymundan sedan Louise började tävla med hennes andra hästar. Gucci och Louise gick 150 banor felfritt så hon är ju van med uppmärksamhet så hon älskar verkligen nu när jag tar hand om henne. Och jag tycker ju inte direkt dåligt om det heller ;)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback