Att driva en skvallerblogg

Vi började som en tjej som kallade sig "Michaela Pettronela" med vita hästen Solataire. SÅ rädda var vi, 14 år, att bli avslöjda. Ja, visst är det sjukt. Från att ha startat en skvallerblogg januari 2011 helt spontant ligger vi nu på topplistan 2 år senare. November 2011 avslöjade vi oss och det betyder att vi har bloggat som Joanna och Sofia på Ponnysanning i lite över ett år. Samma månad vi avslöjade oss flyttade vi till .com domän och strax därefter kontakta Horsespot oss. Vi har blivit så stora så jag tror inte jag inser det själv. Ponnysanning är en blogg som vi driver och bloggar för ett företag som heter Horsespot. Där tjänar vi månadslön och får även erbjudanden genom bloggen. Vi har samarbetat med Hippson, Mountain Horse, Personlig almanacka, Madlady, Caseapps, Libresse osv. Ett flertal företag som hört av sig till oss vilket är super kul!
 
Första två månaderna som anonyma på bloggen drev i verkligen på och tryckte folk på tårna ibland. Var sådär skönt elaka när ingen visste vilka man var. Vi var fjortisar som lekte runt helt enkelt! När vi skulle avslöja oss var vi SÅ rädda. Hade ont i magen och mådde dåligt. Vi trodde ju att vi skulle bli hatade av hela Sverige. Vi hade fel och det var en lättnad när alla visste vilka vi var. Vi orkade i spela längre utan ville ha fairplay. Första dagen fick vi över 200 vänförfrågningar och det blev kaos. Tjejerna var avslöjade!!
 
Som sagt lekte vi runt som anonyma några månader men att genom vi har mognat har bloggen gjort det garanterat. Jag har ångrat saker jag har bloggat om men har alltid lärt mig något ifrån det. Vilken resa den här bloggen har gjort och oj vad det har blivit reaktioner! Både positiva och negativa. Men ärligt så känner jag mig trygg på portalen jag bloggar för och tillsammans med min bloggpartner. Bloggarna vi skriver om har lärt sig att ta saker med en nypa salt. Vi bloggar trots allt för våra läsare och "storbloggarna" har "lärt sig" att våran blogg är just en nyhets/skvallerblogg och att vi bloggar objektivt = inga åsikter. Det är våra läsare som har sprudlande åsikter i kommentarsfältet!  
Från att vara ovän med både den ena och den andra är jag idag god vän med väldigt många av "dom" vilket jag tycker är super kul. Älskar att se minerna på folk som tror att jag och Joanna är rena rama bitchar för att vi driver den sortes blogg vi gör men ack så fel ni har! Flummigare tjejer får man leta efter. 
 
 
Jag ångrar verkligen inte dagen jag skaffade Ponnysanning.blogspot.com. Den bloggen kom att bli en blogg med .se domän och flera tusentals läsare varje dag. Vi har fått över 1600 kommentarer på inlägg vilket var sjukt! Det visar hur stor den har blivit. Idolbilder, autografer, vänner och nya kontakter har skapats tack vare den här bloggen och jag tycker fortfarande det är kul. Självklart har man haft vissa svackor men nu är jag verkligen inne i en bloggperiod. Kollar bloggen flera, flera gånger per dag och bloggar så fort något smaskigt kommer upp. Kanske retar upp någon/några och vi kanske provocerar lite ibland men såklart har vi fortfarande pressetiska regler som vi måste hålla inom.
Horsespot kallar Ponnysanning för Wildcard och det tycker vi med. Vi har både haters och lovers precis som alla andra. Men vi bryr oss inte om våra haters utan kommer kämpa med Ponnysanning och göra den ännu större. Vi har haft bloggen i 2 år och jag hoppas ni är med oss på minst ett år till!
 
image description
Kanske blev ett flummigt inlägg men vill avsluta med att tacka allihop som gjort bloggen möjlig. Ni läsare alltså!♥
 

Kommentarer
Lydia

Väldigt bra inlägg, klart man läser ponnysanning :)



Blogg: http://hastcrazy.blogg.se
2013-01-28 @ 20:25:16
charmigadjuralskaren.blogg.se

älskar ponnysanning :)



Blogg: http://charmigadjuralskaren.blogg.se/
2013-01-29 @ 18:26:39




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback