Hoppträning

Hej! Har varit länge i stallet men ack så mysigt, haha! Jag och Emelie har inte träffats på evigheter så det var super mysigt att prata och ha en catch up. Träningen gick jätte bra. Min första träning och jag är så nöjd. Förstod vad jag skulle träna mer på och fick saker svart på vitt liksom. Hans galopp behöver vi verkligen träna på. Galoppera över bommar och även hoppa studs så han övar upp sina bakben. På så sätt får vi enklare att hoppa och även en finare galopp att rida och jobba med. 
 
Vi gjorde roliga men kluriga övningar idag. Slingerisnok vägar som Sanna (tränaren) själv kallade det! Behövde verkligen ha hästen vaken på innerskänkeln och kunna ha den uppmärksam för svängar och byten. För att vara första gången gick det SÅ bra! Jackpot är väldigt ny vid ordet träning och har endast hoppat några småsprång så hans taxering är inte hans starka sida och heller inte själva språnget. Men han kämpade som en gud. Hoppade ALLT med glädje och var pigg på alla hinder. Fick även fina byten över hindrerna. Kändes super bra verkligen. Över studsen var han också bäbis och rev lite men klappade han hela tiden och Sanna tyckte han var super duktig för att inte ha gått något.
 
Hon sa att han hade precis rätt inställning - han vill hoppa! Sen behöver jag få in min sits på honom och även träna mer på att hoppa då jag är lite ovan på det, precis som Pottis. Men vad nöjd jag är över honom. Hoppade inga höjder idag utan vi tar det i en lugn takt. Träffade även på ägaren till Jackpot i stallet. Underbara Malin som äger honom! Berätta om träningen och andra saker kring stallet pratade vi om. Hon är ju så peppad på att jag ska träna och tävla honom så det är så kul. Kunde inte ha hittat något bättre faktiskt.
 
Nästa träning blir antingen den här söndagen igen eller så ska jag prata med min dressyrtränare Pernilla om en träning. Vi får se helt enkelt!
 
Ni får film på lilla valpen imorgon ;)

Kommentarer
Emma-Nellie

Vad kul att det går så bra, och jag är säker på att det kommer att gå ännu bättre !!



Blogg: http://emmiewee.blogg.se
2013-01-20 @ 22:14:33
Johanna

Vet inte om du redan skrivit om det men berätta gärna vad jackpot är för häst, varför du tar hand om honom och mål osvosv, allt kring det här med din nya medryttarhäst :) väldigt nyfiken!!



2013-01-21 @ 13:37:20




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback