Mobbning och eller inte?

SÅ många inlägg har på sistonde skrivits i hästbloggvärlden om att mobbning är FEL. Moraliskt beteende och hej och hå. Ändå händer det här igen. Ett bloggbråk om vems häst som är bäst. Hur låter det? Låter så barnsligt så det inte är klokt. Jag är dock Sweitzerland i det här och kommer alltså inte utrycka mig i bloggen vem som har rätt eller fel. Det här "lilla" bråket som pågick under en dag har gjort att en storbloggare nu stänger ner sin blogg, Youtubekonto och Instagram. Ska det gå så här långt? Det är skrämmande hur folk uttrycker sig i bloggar om att det är fel att mobba osv osv men så fort något händer så blir det PANG och ett bråk skapas. Bråk skapar åsikter och åsikter skapar mobbning. En ond liten cirkel. Detta ska inte accepteras. Varesig om du procoverar eller om du blir provocerad - det ska aldrig så gå här långt. Båda partnerna blir ledsna och det gör ingen gott. Jag står som sagt inte på någon sida utan jag tycker bara att det här bråket har gått onödigt långt över internet på väldigt kort tid.
 
75920_10150282640834978_2071088449_n_large

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback