Hoppträning - utvärdering

Igår var jag som sagt på hoppträning med Pottis. Gick jätte bra tycker jag! Tränaren sa att vi har gjort jätte mycket framsteg sen hon såg oss senast. Jackpot var jätte framåt och var super fin i framridningen i traven. Lite halvdan i galoppen och gick väl inte riktigt där jag ville men helt okej. Har ritat hindrerna som vi hoppade igår på ett ungefär) så jag kan förklara lite bättre.
 
Vi började hoppa fram på det blåa hindret som ni ser ovan. Där kom vi på en båge i höger varv. Vägen var svårare än vad det ser ur på bild så där fick vi jobba extra för att få en rak väg från väggen. Där hoppade han glatt och högt över. Avslutade när det gick som bäst. Då gick vi över till det gula kombinationen. Här gick det super bra och han tog galoppsprången emellan och hoppade checkt och fint. Avslutade på 90 cm och det kändes svindlade högt, haha! Inte hoppat det på länge och Pottan klarade det jätte fint! Avslutade där medan andra gruppen gick upp på lite högre höjder. Min tränare vill att Jackpot ska ha kvar sin positiva inställning och att vi måste se han som grön unghäst då han är oerfaren. 
Hoppade sedan det röda enstaka hindret på lång distans vilket jag hatar. Där sa min tränare att jag gjorde jätte bra ifrån mig och jobbade på bättre än Jackpot. Men Jackpot hoppade fint över men bärde inte riktigt upp sig emot hindret. Vår sista hinder kombination blev det blåa hindret till oxern (svart). Där bröt han av i trav några gånger emellan och var väldigt vinglig men sista gången gick super bra. Han hoppade lite långt ifrån men det blev ändå jämna och fina galoppsprång och ett fint hopp. 
Träningen avslutades genom att trava av i lång och fin form och han gick super fin. Jag är nöjd med han och är glad att vi är på väg framåt hela tiden. Nästa gång kan ni förvänta er film!
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback