Rasthagar

Hoffman har tre stora hagar som vi har möjlighet att stå i. Just nu står han i en gräshage med sina 2 kompisar. Jag skulle egentligen stått på Ryggebol Gård i början men det som gjorde att jag ändrade mig var rasthagarna. Jag hade inte klarat av att komma till stallet och se min häst stå i en liten rasthage som han inte kan röra sig i alla tre gångarterna i. Hagarna är väldigt viktigt för mig när man letar stall. Ingen bra hage - ingen bra häst. Jag fattar inte vitsen med att ha en häst i en liten hage med massa täcken på och lindor på alla benen. En häst är ett djur, ingen liten prydnad.

Bild från Google.

Hur står din häst på dagarna?


Kommentarer
Ronja

Mina är bara 2 och jag har de hemma så de har turen att få ha 2 stora hagar helt för sig själva :) de skulle dö om de behövde stå stilla i minihagar :(



Blogg: http://fjordfantast.blogg.se/
2011-11-01 @ 20:35:07




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback